VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

måndag 30 januari 2012

Dubbla drömmar

Två stora drömmar för mig är *att bo på landet och vara mer självförsörjande och miljösnäll än nu. Gärna med ett gäng getter och växthus, frukter i rader. *att driva ett litet företag som kan fungera som ateljé, inspirationskälla, presentbutik, loppis, butik för handgjort, försäljning av små gott (godis, kakor/kex och annat), försäljning av kattsaker/leksaker etcetera. Kort sagt älskade små ting och saker som jag tycker om. Samtidigt är jag väldigt nöjd med hur vi bor nu och hur fint vi får det dag för dag. Det är lätt för mig att se ett liv här i staden nu, men snart kommer våren och med den hus eller kanske rättare sagt torp-drömmarna igen. Drömmarna skenar gärna i väg med mig men senaste dagarna har jag börjat tänka att de kanske inte är så omöjliga att genomföra här och nu, så länge man bara börjar smått och sommarställe på landet har vi ju egentligen redan. :) Längtar så till underbara jämtland! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar