VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

fredag 20 februari 2009

Livet med en invalid vänsterhand

Vad vore livet utan blommor? Här ser ni mina och Tommys födelsedags tulpaner. Så härliga blommor tycker jag. De gör att man nästan kan ta på våren och all värme som förhoppningsvis skyndar sig hitåt. Min Ludisa orkidé som har fått ett nytt skott, igen. Det är en livsglad liten rackare... Samt en vacker vänskaps solros jag fick när jag fyllde år. Den jag blev så glad för.





Igår hade jag en händelserik dag med Malin. Vi åkte ut till Backaplan och kollade på kattgrejer. Hon försöker få mig BARFierad och håller på att lyckas. Köpte kycklinghalsar och klasskorv (Hur kunde jag glömma kattkorvarna!?) Idag när jag skulle köpa några var de slut... morr!
Lite har vi dock hunnit testa. Texas gillar att knapra torkad kycklinghals; Shadow får lära sig.
Efter shoppingen åkte vi hem till Malin och åt urgod pastasallad: pasta, sommargrönsaker, räkor, ägg och vinegrette. Mumsigt var det!
Sedan gick vi ut med Ellie (Malins katt) som skulle få känna på snön som fallit... men vi kom inte så långt. När vi kommit ut i trapphuset mötte vi en STOR hund som skällde och skrämde livet ur lilla kissen. Hon bet och rev mig och hoppade upp på mitt huvud. =( Det tog ett tag för oss alla tre innan vi lugnat oss lite. Te och hemmagjorda semlor hjälpte till. =) Malin är SÅ duktig!
Min vänstra hand blev mest tilltygad ;-) Det gjorde inte så ont först, men sedan när jag var på väg hem och skulle plocka upp mobilen ur väskan märkte jag att det gjorde rätt ont och var svullet förstås.
Innan jag åkte hem igår kom det två flickor från kattforumet och så pratade vi BARF. Jag, som inte alls är insatt, lärde mig massor! =) och så fick vi smakprov på grishjärta, lever och kycklingfärs. Det ska bli så roligt att se om Texas och Shadow gillar det.
Just nu kommer det lite var ur ringfingret som är mest svullet, men det är inte rött eller jättevarmt. Hoppas det blir bättre snart...
Idag var vi tvugna att ha lite roligt som plåster på såren. Jag och kära Tommy (som nu hjälper mig med allt vänsterhanden inte hänger med på) fikade på Ethel's. Tommy testade ännu en semla och var mycket nöjd. Den kändes nybakad och gjord med rejäla råvaror. Jag åt som vanligt deras supergoda morotskaka, men borde väl egentligen tänkt på figuren som det så fint heter.
Sedan gick vi och secondhandade lite! =) Myrorna hade bullat upp med massor av sköna böcker, knappar och stickor. Underbart! och så hittade jag en fin burk som jag tänker ha te i.
På Emmaus köpte jag en klänning och en tunika/tröja och ett jättesött halsband, för en tia ba! ;-)








Dagens shopping =)




Mitt nya natthusbord, ska målas (klarblått, turkost eller med ett jungelmotiv och så ska jag lägga mosaik på bordsskivan, några idéer?)




Denne lille herre har idag fått sin fredags-räka, liksom misse och kisse. =)





En lugn och mysig dag och kväll med Tommy the man och fetto fingret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar