VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

tisdag 26 maj 2009

Efter-jobbet-kick



Jag jobbade med en tjej som gått på vätskediet i en månad och nu börjat äta frukost. Hon inspirerade mig något otroligt. Hon har inte bara gått ner 13 (!) kilo, utan dessutom kommit på att hon gillar att laga mat. Hon pratade om hemmagjorda lins-rödbets-fisk/spenat/majs-biffar. Mumsigt värre! och så hade hon gjort färskost genom att filtrera filmjölk. Jag planerar en liten fasta framöver och så ska jag börja lägga pengar på frukt och göra fruktdrinkar igen. Jag får ju faktiskt snart lön igen och kommer förhoppningsvis vara på banan ett tag. Jag minns förra året då jag gjorde Kuren. Den fick mig att må så bra, att känna mig riktigt ren och lätt.
Fruktdrinken nu ikväll (gjord på apelsin, banan, galiamelon och massor av jordgubbar) piggade upp mig, men gladast blev jag av Tommys pussar. Tänk att något dagligen kan få en att må så bra!?

Den här bilden gör mig också glad.

1 kommentar:

  1. Verkligen rätt årstid att leva på frukt å grönt! Jag är så glad när jag nyligen i affären såg att priserna på grönsakerna hade rasat! Gissa vad jag fylde kylen med.... Å snart även färsk potatis!! Min stora svaghet.... Mm längtar efter en kall sallad på färskpotatis å grönsaker....

    SvaraRadera