VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

torsdag 12 november 2009

Fortsatt sjuk

Jag jobbade i helgen efter en tids influensa (?) och drog på mig magsjukan som härjar på avdelningen. Det är hemskt. Jag har förvandlats till ett litet barn igen. Det är äckligt att spy, jobbigt att må illa och magen gör så enormt helt galet j*kla ont. Värken kommer som i vågor också så det är väldigt svårt att genomföra någonting när jag väl känner att jag har kraft att ta tag i något.
Nä-ä jag orkar inte gnälla mer, orkar inte älta mer och förklara hur jag mår. Det är jobbigt. Punkt.

ATT VARA GLAD FÖR LISTAN

1. Jag flyttade in min mårbacka för en tid sedan. Den blev så lycklig att den började blomma. Ljust rosa, mormors blommor. Sådant gör mig glad.



2. Jag klippte klorna på katterna. Texas spretar som en liten hare med bakbenen. Det ser så sött ut. Sådant gör mig glad.



3. Jag har en sak att berätta, något som jag hållt lite hemligt. Vi ska flytta till större lägenhet. Den ligger i nästnästa uppgång bredvid våran. Den är inrökt och sliten, men ingenting som inte lite färg kan rätta till. Den är lite större, mysig, har en liten balkong, stort kök, trägolv och stor potential. Att fantisera om den gör mig glad och förväntansfull, att packa gör mig trött, att ringa diverse bolag (såsom elleverantörer) gör mig matt och förvirrad. Att drömma nya drömmar är bra. Sådant gör mig glad.

4. Överraskande cocosbollar. Sådant gör mig glad.



5. Jag hittade några gamla bilder på S*Älskade kattungar. Sådant gör mig glad.


1 kommentar:

  1. LOL Texas vilken stil!! Å gulle dig!! Akta dig för snart kommer jag å hjälp vad jag kommer pussa upp dig din söt nos!!

    Å du Shadow ska också få uppmärksamhet men av lite mer stillsam art. ;)

    SvaraRadera