VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

tisdag 3 november 2009

Långtråkigt

Jag är sjuk och har varit hemma lite från jobbet och deppat. Ont i halsen, ont i huvudet, hängig, illamående, snorig (lägg därtill snorfobi och skratta åt min vardag), kli i öronen, ont i kroppen, feber och lappsjuka. Ja, inte är det roligt inte.
Dagen har även gått lite upp och ner: framtidsplanerna svajjar. Jag har ju garanterat en 75% tjänst till januari. Jag föreslog för chefen att jag kunde utbilda mig och sedan kanske fortsätta på den tjänsten. Hon är väldigt positiv. Imorse pratade vi och jag skulle försöka anmäla mig till programmet. Tyvärr var anmälningstiden slut och jag fick tips om att arbetsförmedlingen kunde hjälpa mig. Ja tjena tänkte jag, men ringde upp min handläggare där som (såklart) informerade om att de inte kunde hjälpa mig. Eftersom jag var under 25 och faktiskt tillfälligt hade ett jobb (!) om jag däremot gått på deras ungdomsbidrag då hade de kunnat ställa upp och utbilda mig. För en gångsskull är jag inte arg på själva arbetsförmedlingen som medger att det är ett idiotiskt system, men de där folkvalda pösmunkarna kunde fått sig en och annan känga just idag.
Ja, herregud jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag har i alla fall en bra chef som efter att jag berättat ringde upp och pratade med mig om att hon gärna såg att jag arbetade kvar ect och hur bra jag sköter mitt jobb. Jag tror verkligen att hon vill lösa det här, men inte heller hon kan gå emot politiker och chefer. Jag är glad för hennes stöd även om jag trodde att det var chefen som bestämde vilka anställda h*n skulle ha. Samtalet fick mig att må lite bättre, men dessvärre består problemen.
Jag försökte pigga upp mig själv med lite Tommy-kram (eller T som försökte pigga upp mig kan jag väl medge), katt-gos, läste gulligt mail från kompis, ordnade pepparkaksbak och så kollade jag på en dokumentärfilm om pingviner, söta pingviner. Men det hjälper inte riktigt fullt ut, någon som har ett roligt relativt välbetalt jobb till mig som jag kan få behålla?

sötnöt som vill trösta


hälsningar till anouk

vill verkligen bli glad igen

en hel plåt full

Det gör att man blir lite gladare minsann.

2 kommentarer:

  1. Kära goa rara underbara vän! Är man sjuk ska man INTE ställa sig å baka. Du måste lära dig att varva ner, stänga av. Ditt tempo håller inte i evighet. Gör en god kopp te å bädda ner dig i sängen. Mys med katterna å läs en bra bok. Ta hand om dig, på rätt sätt.

    Du kan få jobbet jag blev erbjuden men då måste du byta stad (vilket inte gör mig ledsen) där till är det inte roligt eller kreativt utan stressigt å negativt... :S

    KRYA PÅ DIG KRAM

    SvaraRadera
  2. En stor kram till dig att vara sjuk är så segt jag blir också alltid ledsen av det man får så mycket tid att tänka och grundtillståndet är ju att kroppen är ledsen och försvarar sig så det possitiva är liksom väck. Hoppas du mår bättre och jag är säker på att du får ett bra och kul och fast jobb snart! KRAM

    SvaraRadera