VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

lördag 27 februari 2010

morfar



Idag köpte jag rosor till en mycket speciell och älskad man, rosor till minne av min glada morfar. Idag skulle min älskade morfar fyllt 90 år. Jag saknar honom så det gör ont, ont som i isen när vårbäcken far fram. Jag har varit på jobbet idag. Jag har tänkt på hur konstigt det är att man tänker på sina avlidna nära och kära så oregelbundet. Idag har tankarna på morfar och mormor varit extra starka. Imorse grät jag en skvätt, en skvätt av saknad, en skvätt i ensamhet.
Jag har en vän som ligger inför döden. Hon är gammal och har haft ett bra liv. Det är både sorgligt och vackert. Jag kommer sakna henne när hon är borta.
Jag kommer plantera blommor för henne, kommer gå stolt med fjäder i hatten.
Jag har planterat om blommor idag, bakat bröd och kladdkaka och bjudit mina vänner, som för att komma ihåg att man ska njuta av livet. :)
Gör något extra av idag mina vänner!

3 kommentarer: