VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

fredag 23 april 2010

Inlagd gurka


Idag fick jag ett infall och köpte gurka. Jag längtar mycket efter mina nära avlidna, min hund Cleo och min morfar Rune. Gurka påminner mig om dem. Om Cleo för att hon älskade gurka. Hon kom alltid rusandes till köket när man skar upp ett par skivor att lägga på ostmackan. Om morfar för att han brukade lägga in gurka hemma. När mormor bjöd på söndagsmiddag med köttbullar och lingon fanns det alltid en skål med morfars inlagda gurka att ha till. Så gott, så himmelskt gott!
Så självklart gjorde jag idag, efter mitt lilla infall, slag i saken och la in egen gurka. Egen inlagd gurka i morfars minne. Jag önskar jag hade hans recept, nu fick jag hitta på ur minnet vilket också är okej.

1 kommentar:

  1. Tror det där är "farmors gurka" som det heter i min släkt. Kan nog fixa recept åt dig gumman.

    Kram

    SvaraRadera