VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

söndag 28 augusti 2011

12-timmars arbetsdag

Helgen har jag mest tillbringat på mitt jobb. Jag gillade mitt jobb en gång, men just nu är vår relation inne i en svacka så att säga. Det är fasligt tungt just nu och jag och mina kollegor springer runt arbetspass efter arbetspass för att hinna med allt och göra ett bra jobb. Att få de boende att må bra. Vi vill inte bara ge en dräglig vardag utan ett gott liv. Det är tufft. Vi får en del uppskattning av de som ser hur vi sliter, men många ser bara till sig själva och gnäll och klagomål flyger lätt. Lördag och söndag på jobbet har tagit hårt. Fröken är helt slut. Efter dagens 12-timmars pass är jag så glad att ha kommit hem. Dessutom innan ösregnet som far fram just nu. Det bästa sättet att spendera stunden nu är i mörkt sovrum med spinnande katt på magen under täcket. Vi väntar dessutom på falukorv och potatismos som lagas i köket. Underbart att släppa all stress.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar