VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

söndag 9 oktober 2011

Firar semester

Äntligen har den börjat! Semestern... Borde väl egentligen fortfarande kalla det sjukskrivning, men idag börjar min semester officiellt. Det har jag bestämt trots att jag fortfarande har ont i ryggen tänker vi åka till Barcelona imorgon. ;) Det ska bli SÅ skönt. Idag har vi firat med långbrunch på Lilla Linné och underbart kaffe på Lasagnerian på det. Här hemma har det bakats munkar som minner om mina barndoms somrar i Frankrike. Då åt vi ofta "beignet" på stranden i solen till vågornas brus. Mysiga minnen! Receptet hittade jag hos bli min jäst. Fast jag hade äpple/kanel och choklad i mina. Jag är väldigt pepp på Barcelona och hoppas staden kommer falla både mig och Tommy i smaken. Det bådar gott med kulturliv, fotboll, mat, vin, shopping och härligt väder. Jag hoppas mina förväntningar inte är för höga så jag slipper bli besviken. Vi har redan bokat in en konsert på Palau de la musica catalana där vi ska se Birminghams symfoniorkester imorgon kväll. Kolla in vilket vackert hus! Jag vill också så Gaudís Casa Mila och La Sagrada Familia. Annat på schemat ;) är Picassomuseet och flertalet mysiga gallerier. Hoppas ni har en härlig vecka när jag är borta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar