VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

tisdag 4 oktober 2011

Höst-feeling

Jag känner mig lite kär i hösten. Här om dagen kände jag mig bättre i ryggen och var ute och plockade fina löv och nypon till en krans. Igår när jag jobbade kände jag bara att allt gjorde ont. Efter jobbet gick jag till akuten och är nu sjukskriven veckan ut... Så tråkigt! Men jag mår ok i ryggen när jag håller mig stilla, det har jag ju dock rätt svårt med. Det känns lite förbjudet att göra "roliga saker" när man är sjukskriven, men idag har jag bundit min krans och den andas verkligen höst. Jag blir glad av den så egentligen borde jag väl ha den här inne, men den får pryda vår ytterdörr istället. Av lite rester dekorerade jag den fina "fågelburen" jag fick köpa för Tommy trots att den inte fyller någon-som-helst-funktion, förutom att den gör mig glad. Den är ju turkos och allt. Nu ska jag nog krypa upp i min älskade soffa och dricka te. Det kanske är bra att jag håller mig hemma lite och får ta riktigt farväl av min juvel...Fast jag börjar ju se själv hur illa det ser ut med att den är så sliten, fläckar och hål i tyget är lagom snyggt... Vi har faktiskt gjort slag i saken och lagt ut den på blocket.

1 kommentar:

  1. Vilken fin krans du gjort! Själv är jag faktiskt helt kass på att göra kransar - jag har inget tålamod till det :)

    Hoppas att ryggen blir bättre!

    Jag önskar dig en fin kväll!

    SvaraRadera