VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

måndag 30 mars 2009

Milano


Så var vi i Milano, hela familjen; jag, tommy, min mor, min bror, hans sambo och min kära syster.
Vi hade det fint, med lite kaos. Bra och händelserik resa får man väl säga. ;-)
Resans missöden känns så här i efterhand ganska komiska... men tja, det beror antagligen på att ingenting gick riktigt illa. Så vad hände för (större) tokigheter då?
Jo, vi flög med easy jet: små förseningar båda vägarna. När vi anlände till Milano, hittade vi vårt förbetalda hotell rätt smidigt, men de hade minsann ingen bokning. Stämningen blev minst sagt uppgiven, men mina syskon löste det hela. Första natten sov vi på två olika hotell och allt var en gnutta rörigt. Första intrycket av italienarna var föga imponerande.
Dagen efter hittade vi ett gemensamt hotell, hör och häpna, granne med ett fängelse. Dock ett väldigt bra hotell, med underbart kaffe till frukost.
En dag då vi skulle ta metron för att shoppa, blev mamma bestulen på sin plånbok. En sorg som hon kom över ganska snabbt, då det är trevligt att känna sig bjuden på allting. ;-)
Så kom vi då tillbaka till Sverige som än låg platt. Vi landade i Stockholm och kom iväg. Min bror körde Saaben som på räls och vi räknade timmarna tills vi skulle återse framsidan av landet. Men ack, när vi kommit en bit på vägen, ätit på Mc Donalds och inhandlat lösgodis, började det snöa... och som det snöade. Det var helt galet vitt överallt och bilen for omkring som en berusad tonåring. Vi gjorde det ända rätta, stannade. Min bror körde fantastiskt och efter timmar av magont kom vi fram till Mjölby stadshotell. Också en upplevelse!
Det var så skönt att återse Göteborg och katterna när vi väl kom hem!
Det bästa med Milano var glassen, vinet och maten. Il Duomo var fantastisk och jag kommer aldrig att glömma den, vill tillbaka. Shoppingen var okej, men jag hade förväntat mig mer häftigt av modet i staden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar