VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

fredag 9 oktober 2009

Trött liten fröken










Min enda lediga dag den här veckan -idag. Jag skulle inte ha några måsten och tur var väl det. Jag vaknade sent och tog mig upp har mest bara gått runt i lägenheten hela dagen. Jag är trött; eller snarare helt slut efter allt jobb och jag grämer mig inför lördag, söndag och måndag på jobbet IGEN... Det ska bli skönt att gå ner till 75% men vad härligt det vore att ha en fast tjänst och en säkerhet, men men. Kanske inte helt fel att få sparken heller!?
Jag är också lite bitter över att jag inte orkar gå på kulturnatta, men har bestämt mig för att inte ha dåligt samvete för att jag vilar lite grann.
Jag har städat här hemma, pysslat lite och så tyckte jag lite synd om mig och bakade chai-muffins till mig och Tommy. De blev juligt goda och rätt snygga för att vara andra gången med frosting och fina dekorer. Tack för all inspiration Hello Sugar!
Vad jag pysslat med får ni se efter helgen. Nu ska vi mumsa cupcakes och lyssna på depeche mode. Vilken härlig fredagkväll!

2 kommentarer:

  1. WOW vad fina!! Sånna bara MÅSTE du sälja i din lilla butik sen eller hur? Du är en kämpe som jobbar så trots dåliga utsikter. Bamse kram

    SvaraRadera
  2. åh vilka fina cupcakes du bakat!! :) jag är riktigt imponerad, det syns verkligen inte att det bara är andra gången!! :)

    SvaraRadera