VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

söndag 13 december 2009

Lucia och veckan som gått



Glad lucia! Bilden är från julkonserten vi var på i måndags. Jag var där för att titta på min vän Magnus Johansson som spelar trumpet. Han var strålande, vilka toner! Tyvärr tyckte jag konserten saknade en hel del julstämning och var aningens för lång för min utarbetade kropp.



Annars jobbar jag på för fullt med julstämningen här hemma, emellan målning och kattlek. Här ser ni mina senaste kakor, snöbollar. De är utsökta, men blev något stora så jag chansade hej vilt på storleken då jag bakade dem.



Jag har förberett för pepparkaksbaket med en fin burk att lägga några i. Jag har även gjort en extra beställning till kakburken
med massor av grejer som kan bli till fina gottor i jul. Nu är det enbart tiden som ska räcka till.

Jag har haft en bra vecka med målning av lägenheten (sovrummet och hallen är nu helt klara, nästa projekt är att färdigställa badrummet och påbörja vardagsrummet). Jag har jobbat en hel del och nu i helgen har min numera träningsgalna syster varit här och vi har myst med mega-frukostar och träningspass till tusen. <3 Så glad att hennes allergi håller sig i schack så hon kan sova hos oss trots katterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar