VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

lördag 5 december 2009

Nordens Ark

Idag har vi varit på Nordens Arks julmarknad. Det var mysigt och gott. Vi provsmakade en del av vad som såldes, köpte honung, glögg och hallonvinäger, gosade med djuren och tog en tur runt parken. Det var härligt att återse alla. Jag lovade lilla geten att komma tillbaka till våren.
Här kommer ett axplock av dagens stora bildskörd. Titta, njut och skänk en slant till djuren i jul.

Gissa vem som drack vilken? ;-)

Riitta hittar ännu en kärlek, eller var det hon som blev upphittad?

Ida hittar ännu en kärlek, UNDERBAR att gosa med, verken geten eller jag fick nog. ;-)

Vita får

Svart får

BÄBÄ

Helu, jag är en ormhalssköldpadda.

Ida är vår fodervärd.

Hon tycker vi är coola och förtjänar ett bra liv.

Då blir vi SÅHÄR glada. :-)

Glasögontrana

Vargar, mästare på kamouflage. Fina är de!


Lekte med inställningarna på kameran då en järv hoppade förbi, gillar bilden.

Hejdå sa järven. Kolla vilken underbar svans, vilken färg, vilket djur. <3>

3 kommentarer:

  1. Jag måste säga att jag är impad över att DU valt en ORM hals sköldpadda. Strongt bruden!!

    SvaraRadera
  2. Hejsan, jag undrar om du skulle kunna hjälpa mig lite. Det är nämligen så att jag vill införskaffa mig en ormhalssköldpadda, men dessa verkar vara väldigt svåra att få tag på. Skulle du kunna mejla mig lite information om vart jag skulle kunna göra detta? Tacksam för svar :) explore@live.se

    SvaraRadera
  3. Hej! Vad jag vet är det olagligt för en privatperson att äga en ormhalssköldpadda eftersom de är utrotningshotade. Men du kanske kan höra med nordens ark eller jordbruksverket. :)

    SvaraRadera