VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

måndag 16 februari 2009

Grattis Tommy

Idag fyller Tommy 25. Grattis till världens bästa man!
Jag har varit på arbetsförmedlingen idag igen. Jag fick träffa arbetsgivare från solterrassen. Hoppas på att jag gjorde ett gott intryck så att de i alla fall kallar mig till intervju... Jag vill gärna hitta ett gott jobb nu! =( Sur men lite hoppfull ändå... (man mår ju inte bättre av att ge upp helt).
Jag och Tommy har provsmakat ännu en semla idag. Vi träffades på Steinbrenner & Nyberg på Järntorget och där hade de mumsiga semlor. På min lista hoppade de lätt i på första platsen. Men vad är detta med "lätt" grädde?
Idag har hänt något annat stort också! Jag har för första gången i livet varit hos veterinären med katterna. Allt gick superbt. Han kallade dem för exemplariska! Det ni! De är fina och friska och nyvaccinerade. Han tyckte vi kunde tänka på deras munhälsa lite och när jag väl förde "hullet" på tal sa han att de inte skulle må dåligt av lite light foder... Nja, nu kör vi på våran 20 kg Orijen och mjau blötmat då och då... För tändernas skull kommer vi lyda hans råd och tjouffa i lite större torrfoderbitar ibland. Han handskades så bra med dem, ingav verkligen förtroende. =)
Kan glatt rekommendera Johan Glimåker, Vasaplatsen 4.
Ikväll kom Ola & Unni hit på lite födelsedagsmys. Tommy fick en fantastisk bok: Äventyrets stigar, Claes Grundsten. Wow, vilka bilder!

1 kommentar:

  1. Ännu en födelsedag! STORT GRATTIS i efterskott....

    Blev det inte av med "första jobbet"? Nu blir jag nyfiken. Och vad är det för jobb på g nu??

    Härligt att allt gick bra hos veterinären. men det visste jag att det skulle göra. ;) Toppen att du hittat en bra veterinär, det är A och O. Om katterna inte äter mer än de ska om dagen av Orijen kommer de gå ner i vikt.

    KRAM

    SvaraRadera