VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

söndag 15 februari 2009

une miette d'amour (en smula kärlek)

Idag var vi uppe tidigt trots gårdagens vin. Tunga kroppar, men vad gör man inte för familjen? Peter, Kristina, Anton och Elsa var här på en liten fika. Kladdkaka med nonstop på (sjukt snyggt) och vispgrädde såklart. Elsa sov nästan under hela besöket; Hon var den som fastnade på bild. ;-)



Liten trött sötnos.

Ikväll bjöd Tommy mig på middag på den nya grekiska restaurangen på hörnet, Olivedalsgatan-Linnégatan: Kalimera. Så trevligt och gott. Snygga kuddar, mysig och lugn stämning. Hoppas det går bra för dem. Vill tipsa om deras lunch, för 75:- får du en rätt (olika variationer av kött,fisk,fågel,vegetarisk) salladsbuffé, bröd, dricka, kaka och kaffe. Om man är sugen på lite vin kostar det blott 25:- och gott var det.

Ikväll har jag funderat på nytt yrke igen och kommit fram till att recensent skulle passa mig bra, eftersom jag tycker så mycket. ;-) När ska jag komma på vad jag vill?

1 kommentar:

  1. Hej så kul mo vara recensent men jag tro du hade passat bättre som förmedlare.mvh Mr V

    SvaraRadera