VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

söndag 15 februari 2009

vuxet barn

Igår hade jag en bra födelsedag. En lugn dag, en skön dag, en dag utan förväntningar. Ja, jag firade min dag väldigt vuxet minsann.
Vuxet och vuxet? Vi rusade till systemet precis efter öppningsdags och så klämde vi i oss ännu en semla innan klockan 12! Jag och Tommy har börjat provsmaka semlorna i stan, lagom tills de slutar sälja dem. Än så länge har vi provat tre; Brogyllen, Ahlström och Condeco. Jag gillade Brogyllens bäst, även om Tommy envisas om att grädden var fejk.

Träffade pappa en sväng och när man fyller år måste man förtära tårta... Mmm, med hallon. =)



Presenter fick jag också! (väldigt vuxet pirrade det i magen och jag hoppade lite jämfota bara). Finfina Global-knivar fick jag av pappa, så nu kan jag laga ännu godare mat. ;-)
På tal om god mat spenderade vi kvällen hos Malin och Erik. De hade lagat utsökt vegetarisk lasagne med bacon (!) ;-) och vi hade med oss vitt vin: Marie d'Alsace. Vad mer behövs för en lyckad kväll?
Det är så trevligt med glada vänner, lite schlager och brädspel.


Söt-Ellie

Vilken bra dag det blev!

1 kommentar:

  1. Vilken sötnos, och det var en jättetrevlig kväll! Måste göras om!

    SvaraRadera