VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

lördag 11 juli 2009

Chokladmuffins med nutellafrosting


Igår hade jag min älskade vän Lou här på besök. Tommy lagade en supergod middag med stor couscous, sallad och Senegalesiska köttbullar (med kokt ägg i). Gott och härligt lyxigt att ha en egen kock.
Min syster Julia (som bor i Stockholm) hade hemlängtan och kom på kvällen. Jag är så glad att hon är här, saknat henne som bara den. Jag bestämde mig för att baka lite cupcakes till oss, både för vi var sugna och för att jag fick superfina bakformar av Julia. Det är orkideer på dem, fantastiskt! Jag har fortfarande inte gjort någon beställning på kakburken.se men det dög fint att dekorera med nonpareille som jag hade hemma. Jag är dock lite självkritisk, mest för jag vet att jag kan baka roligare och snyggare bakverk. Jag blev så sur på den lilla tyllen jag använde...
Men blev de inte rätt så fina ändå så säg?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar