VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

lördag 11 juli 2009

Semester och familjefest

Min syster är här! Idag har vi hängt hela syskonskaran. Jag, Julia och Niclas. Wow alltså! ;-) Det är väldigt härligt att ha dem. Tommy och Riitta var med också. Vi inledde dagen med frukost på Tintins där Niclas fick sina presenter: nybakade sandbakelser och en Peugot pepparkvarn. Sedan tog vi en liten promenad runt i Göteborg. Julia har saknat staden så mycket. Vi kämpade oss upp till Skansen kronan och njöt en stund av den fina utsikten.


Jag och Tommy vid Skansen Kronan



Teglet ligger rött på taken

Efter det klättrade vi upp för masthuggsberget och åt både födelsedagstårta och muffins som kompensation för all motion. ;-) Nu ikväll har vi ätit italiensk middag tillsammans på Casa Nostra. Jag åt Papardelle med karl-johan, vitlök, vin, persilja och massor av parmesan. Mumsigt värre! ...och skit i dieten för nu. Det är SEMESTER på gång! :-D fast jag orkar ju inte alls äta så mycket som tidigare, vilket känns skönt även om det är lite jobbigt att lämna så mycket mat.
Tommy drack en god italiensk Ale. Jag tyckte om flaskan


Moretti la rossa

1 kommentar: