VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

fredag 3 juli 2009

Värme

Jag har aldrig haft svårt för ihållande sol och värme, men den här gången mår jag konstigt. Jag orkar inte så mycket och svettas som en gnu (om de nu svettas mycket). Det är en pers att gå till jobbet och annars tar jag mig inte för så mycket. Jag har gått upp tidigt i flera dagar nu och tar en runda i Slottsskogen innan det blir för varmt igen, då går jag hem och sitter mest hela dagarna. När jag inte jobbar förstås, då hinner man inte sitta någonting. Jag har bland annat hunnit avverka alla avsnitt av mitt i naturen (FANTASTISK underhållning och HÄRLIGA tittar filmer, dessutom lärorikt till tusen) och alla svts dokumentärer. Ja, jösses, vad många olika sätt det finns att sysselsätta sig på.
Jag har en tavla som väntar på att bli målad, en pall och ett litet växthus från IKEA som väntar på det samma, kattklor som vill bli klippta och saker som borde inhandlas innan vi åker till Jämtland. Jag ids inte ta tag i något just nu. I smyg längtar jag lite efter regnet som utlovats. Vi har förresten bokat sj-biljetterna till Östersund nu. Det känns skönt att vi väntade med tanke på att priset sänkts med över 50%. Jippie!
Det ska bli så härligt att komma upp, till familjen, till Storsjön, blåbären, lugnet, naturen, vidderna, hjortronen, korna och friheten. Jag längtar så jag kan dö, cirka två veckor kvar nu...
Om någon undrar, så håller jag fortfarande dieten. Jag mumsar på tranbär och nötter mest hela tiden. ;-) Vi får se hur det blir under semestern, men hittils har jag inte fuskat i mig en endaste liten godis. :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar