VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

måndag 6 juli 2009

Ledig och glad fröken

Måndagen har varit väldans bra. Jag har hunnit med en trevlig fika (Ethel's är mitt självklara val och eftersom jag fick bestämma satt vi ute och andades linnégatan-luft) med pappa, en hel del shopping (på schtaaan) och najsig middag (lätt och utsökt) hos bror och Riitta.

Eftersom vi snart ska vandra köpte jag ett par schyssta skor. Jag har redan vant mig vid dem. De är sköna och blir mindre och mindre fula för varje gång jag ser dem. Försäljaren uppmärksammade mig på att det var bekvämligheten som borde komma på första plats på prioriteringslistan (inte hur snygga de är alltså) Jag måste säga att de faktiskt är väldans bekväma!

Haglöfs, gore-tex och allt

Jag skulle köpa linnen på H&M men hittade massor med annat. Det var roligt! Jag kan starkt rekommendera lite okynnes shopping till den som känner sig lite nere och varm. Allt blir bättre om man känner sig snygg. ;-)


Roliga grejer

Rea-fynd minsann

Middag åt vi som sagt hos Niclas och Riitta. Det är mysigt att träffa dem så mycket. Nästa helg har vi också planerat att ses. Då blir det antagligen lite utflykter i form av STCC och Borås djurpark. Ikväll höll vi oss dock hemma. Vi åt gott, spelade spel och slöade lite framför TV:n tillsammans.

Kyckligsallad blev det...

Lätt stekt kyckling och bacon i bitar.
Hacka
röd paprika
coctail tomater
champinjoner
grönsallad
salladslök

Blandades och avnjöts tillsammans med kallt vatten. Godis för själen det! :-)

1 kommentar:

  1. Blir så glad av att läsa att du har det gott, det är du väl värd min vän.

    SvaraRadera