VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

fredag 24 april 2009

Blå vitt

Vilken härlig match det var igår mot Hammarby. IFK-vinst! Tack och lov för den och Tommy annars hade livet sugit fett, eller hur det nu är kidzen säger. Vi gick till Stars n bars eftersom Plain kitchen alltid är fullbokat och eftersom vi inte har TV:n i ordning. Vi fick vänta i över 50 (!) minuter på vår mat. Gissa om vi var hungriga och när jag insåg att min Cesarsallad inte ens var en Cesarsallad blev jag så besviken. Sen när innehåller den rödlök och svart honungs dressing? Jag hittade inte en enda krutong. Jag hittade inte heller någon ost, eller var det kanske den som såg ut som lite mjäll? Nej tack sa jag till maten. På vägen hem blev det en vända förbi underbara Tavernan som fixade utsökt Moussaka till mig, trots att köket egentligen stängt.
Idag har jag bakat "nyttiga" muffins, dvs med filmjölk och lite smör & socker. Så gjorde jag lite tryffel som var uppskattad. Den avnjöt vi med lavendelglass och jordgubbar och apelsin nu ikväll. Innan dess åt vi ugnsbakad klyftpotatis marinerad i vitlök och rosmarin bland annat, grillad kyckling och en sås med apelsin och honung. Sesamfrön är fantastiskt! Till maten gjorde vi en sallad på sallad vi odlat själva. Mmm, vad bra det känns.
Självklart lite rosé till detta, Les Roitelles idag.
Många som frågar om min cykel, bild kommer snart. Ett löfte!
Nu ska vi gå en kvällspromenad! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar