VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

onsdag 1 april 2009

Fint katt-besök

Vi har stor främmande; Aslan och Findus är här på semester och äventyr ett par dagar. Aslan har vi ju passat förr och det märks, Texas pussar honom och Shadow blänger bara och när hon fräser svarar han minsann med att fräsa tillbaka. Det fungerar bra även om lilla tjejen är arg som ett bi. Hon är nog mest rädd och osäker i den nya situationen. Findus är en skön kisse. Han och Texas kan ligga och titta på varandra i timmar. Han verkar rädd för Shadow och ny inför hela grejen med andra katter, men det är ju också första gången han träffar annan katt än Aslan.
Vi har gjort en nätdörr som vi har stängd på nätterna och när vi inte är hemma. Jag blir så nervös att de ska ryka ihop ordentligt. Stundtals känns det väldigt avslappnat och som att hela flocken är i harmoni, men så pang blir det fräs och tråkigt. Jag hoppas det släpper snart.
Igår lekte vi massor med alla fyra. Det var lite läskigt men de verkade tycka det var kul och glömde liksom av att vara på helspänn. Aslan somnade vid min sida sedan och vid fem vaknade jag av att han gosade mot min kind. MYS!
Här kommer lite bilder från kalaset.





på morgonen byggde jag och Aslan en liten koja i vår säng.



Findus kollade på, så snygg så.


sängen är skön och här händer massor av spännande saker.


Texas och Aslan busar lite och äter godis i sängen. Shadow vågar sig också upp till Aslan.


Texas petar på Aslan :-) Sedan blev Findus så trött att han somnade bums.

1 kommentar:

  1. ÅHHHH underbara foton!!! Vad mysigt de verkar ha!!!

    kraaaaam och pussa mina älsklingar från mig!!!!

    SvaraRadera