VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

onsdag 15 april 2009

Mitt i veckan

Idag har jag jobbat lite, hos Inger. Träffade hennes trevliga barnbarn och hade fina timmar där. Lite klirr i kassan också. Jippie! Haft sådan panik på sistone, vill inte vara ledsen mera.
Livet tar sig.
Fick brev från AF idag. Obligatoriskt möte eftersom jag varit arbetslös i mer än 3 månader... =( Kan inte fatta att det är så länge, ett kvartal.
Jag ville unna mig något och köpte ett litet drivhus som jag nu planterat sockerärtor i. Jag har även sått morötter, vialrosor och solrosfrön. Det är härligt med vår så man kan komma igång lite.
Igår flyttade vi in TV:n i vardagsrummet och kopplade in tv-kabeln så ikväll har vi kollat på efterlyst samtidigt som det sänds liksom, konstigt med storbild och reklam. Hm, jag gillar inte televisionen, men men. Gott för Tommy att kolla fotboll... Jag gråter ju som ett såll så det är kanske bra med reklampauser, vem vet?
Så har vi haft lite mys med te i min vackra gamla tekanna. Så kul att ha hittat den när vi städade vårt förråd.
Nu ska jag titta till orkidéerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar