VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

onsdag 29 april 2009

veckan som gått

Jag är så irriterad på mig själv för att jag inte kan sköta bloggen bättre, vårda den ömt. Jag har så mycket att berätta och borde väl uppdatera varje kväll, men det hinns inte riktigt med förstår ni. Nåväl, jag börjar med att skriva om helgen. Göteborg förunnades med fantastiskt fint väder, en stor sol lyste över hela vår stad. Först på lördag förmiddag slog jag slag i saken och testade cykeln lite smått. :-D Mmm, vad jag är nöjd. Tommy ska också köpa cykel och då blir det ju än bättre när vi kan cykla tillsammans.

Bättre bild kommer framöver.

Sedan tog jag och min kompis Karin tillfället i akt och avnjöt en sallad vid en av sjöarna (dammarna) i Slottsskogen, tillsammans med horder av folk. Jag gillar det inte, vill helst ha Slottis för mig själv. Om folk ändå behöll kläderna på och lämnade grillarna hemma. Ja, jösses vad konstigt det känns, bikini mitt inne i stan? ... och det är inte kul att lukta grillkorv! Jag och Karin testade då vi fick sällskap av en barnfamilj som nästan satte sig PÅ vår filt och startade grillen...
Kvällen spenderade vi hos Elin och Alex. De med de fina katterna. Aslan är förresten månadens Pussycat just nu, http://3katter.blogspot.com/ (Se 24/4) Vi fick massor av fina kattgrejer, underbara leksaker och en katt-kokbok bland annat. Mycket uppskattat. Katterna leker med dem hela tiden. De tycks ha slutat med det där att sova.




Shadow är rätt mordisk, men jag tror att de kommer hålla... Stackars lilla fisken.

Vi hade en väldigt trevlig kväll, timmarna bara flög iväg. Vi blev bjudna på god pasta och Tommy och Alex smakade ett gäng öl. Så spelade vi Göteborg, tänka sig att jag vann... (?)Vi kom inte på att tänka på refrängen förrän klockan var över 3 men vilken mysig promenad hem vi fick. Crepèriet hade öppet och jag fick språka lite franska och skratta åt att det var så sent, gott var det också!
På Söndagen fikade jag med Malin. Jag drack en apelsinjuice för 50 (!) spänna, haha. Vi hade mycket bra saker att säga varandra och det var skönt att komma ut i friska luften.
Till middag lagade jag och Tommy Italiensk kycklingsallad. Det var så gott, men vi kom iväg så sent till affären att den stängt, så vi fick gå hela vägen till Masthugget ;-) Det är inte direkt så man klagar.
I måndags var jag på pratglad middag hos Helena. Hon är bäst! Det är så skönt med gamla vänner som vet vad man vill ha sagt innan man ens hunnit öppna munnen. Jag fick finfina recept på kakor och praliner. Sugen på att testa nu, men jag ska ut till havet med mamma idag. Vi ska ha lite picnic med en broccolipaj hon gjort. Det ska bli trevligt och alltid lika mysigt att träffa Anouk. Vi hängde även igår, då promenerade vi i Slottsskogen och sedan blev jag bjuden på lunch på harmoniska Ethel's. Stans bästa café!


Vink vink

1 kommentar:

  1. Hjälp vad upptagen du verkar vara om dagarna! :) Ni verkar ha det helmysigt! Vad roligt att leksakerna uppskattas! Bilderna på Shadow är såååå söta!
    kraaam

    SvaraRadera