VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

onsdag 29 april 2009

en glassig dag i fattigdom

Här kommer bilder från idag:


Haha, vilken bild det blev. galet illa, men vi är glada ändå.


Snyggingen Anouk var med och hade det skoj.


BÄSTA CLEO R.I.P


Fridfullt minsann


Idag bar det som sagt av ut till havet med min mor. Det var så härligt att bara lyssna på vågorna och känna solens strålar mot huden.
På väg hem köpte jag vin till imorgon och inspirerad av Elin och sommarkänslan köpte jag en Hannas cider som smakar blåbär, gott. :-)
Nu håller jag på att baka Rosenbröd: 2½dl vatten, 2½dl mjölk, 50gr jäst, 2msk smör, 2tsk salt och 12-13dl mjöl. jäs:30 min i bunke och 30-35min på plåt. pensla med vispad äggvita och strö på vallmofrön. Grädda i nedre delen av ugnen i 8-9 min. Enkelt!

Voilà!

och så gör jag små nöt-choklad kakor, för imorgon ska vi fira våren! :-)

Förresten, min orkidé har slagit ut. :-)


Fin va?

1 kommentar:

  1. Åh det är så mysigt att umgås sådär med sin mor...

    Cider? Bra där!! ;) Hihi!

    Oh vilken söt vovvsing! Är det en yorkshireterrier??

    Hoppas ni får kul imorgon.. Vi ska tydligen äta ostron(!) första gången för mig...

    *Bamsekram*
    Hälsa Tommy & kissarna!

    SvaraRadera