VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

torsdag 15 september 2011

Blåser fram

Ett av mina intressen (kan man kalla det så?) är träning och då framförallt cykling och spinning. Idag har jag varit ute och rastat hojjen tillsammans med Tommy. Jag har ju varit lite harig tidigare och inte vågat dra på riktigt, men det börjar släppa. Övning ger färdighet och där jag känner igen mig kan jag slappna av helt. Fast det finns ju fortfarande inget som känns säkrare än en spinningcykel. ;) Vi cyklade en tur på eftermiddagen och nu sent på kvällen ännu en. Det var jätteskönt att cykla i mörkret idag. Det är rätt varmt, ljummet i luften och vinden drar ju högre farten blir. Jag cyklade i vanliga skor och inte i cykelskorna, vilket nog också bidrog till att jag kände mig så säker. Men det är klart jobbigare, kraften försvinner liksom bara. Kvällens tips får alltså bli, cykeltur i mörker, med spinningskor... och glöm för all del inte regnstället. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar