VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

måndag 18 maj 2009

Ännu en trevlig helg. Lördagen spenderade jag med Niclas och Riitta. Vi kollade på Göteborgsvarvet i solen. Hurtiga människor, vi var minst sagt imponerade. Min vän Sofia kom och åt lunch med oss på Avocado. Jag är verkligen förtjust i dessa nya salladsbarer som poppat upp. Gott och frächt.
Jag hängde med hem till min bror och testade den nya indiska spikmattan. Wow! Vilken smärta, vilken värme, vilken befrielse! Jag mår mycket bättre i kroppen, undrar om det beror på mattan. Ni måste prova!



Igår bakade jag en Kardemumma kaka med hasselnötter och pärlsocker som dekor. Oj, så gott det var! Speciellt efter en hel Söndag på jobbet. Jag är redan så trött på all pessimism. Dessa gamla tanter alltså. Jag ska stå ut, men det känns uppriktigt sagt fruktansvärt att bli bemött med gnäll och åter gnäll när man gör något extra eller är snäll. Tack och lov finns det härliga människor där också, tacksamma och glada.
Jag drömmer om något eget, ett kafé/presentshop. Hembakat, pyssel och värme och glädje. Härlig stämning, levande ljus, lite lugn musik och kanske lite konst. Ah!

Just nu är vi hundvakter igen. Det är avslappnat här hemma. =) Det ska bli roligt att ha henne här ett tag, nästan två veckor blir det den här gången. Idag har vi varit på en mega-promenad och sedan fick Anouk duscha lite för hon såg inte klok ut (lerig och massor med saker i pälsen) sedan slappade vi lite framför Australia. Här kommer bilder på det lilla trasselsuddet.





Idag får vi lite nya vitvaror. =) Det ska bli så spännande och härligt med nya fina grejer! Samtidigt känns det konstigt att gå och smådrömma om hus och trädgård när vi samtidigt gör lägenheten så fin och vi trivs jättebra här i området. Svårt det där...

1 kommentar: