VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

fredag 15 maj 2009

Tillbaka till det verkliga livet

Idag jobbar jag min tredje dag på vad som känns som evigheter. Det går bra, jag har redan hamnat på en heltidsrad. Hoppsan! Det känns bra att det, just nu, bara handlar om t.o.m. juli, men det går att förlänga. Jag vet inte vad jag vill. Igår kom Tommys bror, Karl, hit från huvudstaden. Vi har haft det trevligt och ikväll ska vi äta någon god middag som han lagat. Katterna busar järnet, vet inte vad som flugit i dem. Igår kväll kollade vi på Maria Larssons eviga ögonblick. Vi tyckte det var en mysig film, likaså en hemsk och närgången film. Den liksom satte sig fast och Persbrant spelar så man inte märker att det är Persbrant, dock trist med dialekterna. Jag uppskattade att få se Emil Jensen agera. Han är en duktig man tycker jag.
Jag har också varit duktig idag, städat skafferiet minsann. Slängt gamla varor och hällt nya i fina burkar och skrivit etiketter, som en riktig husmor.
Karl verkade nästan lite imponerad över att jag tog mig tid att koka riktig gröt i kastrull. Allt är i sin ordning.
Jag ser fram emot att vara ledig imorgon och hoppas på fint väder och många skratt. Hejsvejs så länge bloggfolk!

1 kommentar: