VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

torsdag 28 maj 2009

Falafel och tjejsnack

Idag har jag jobbat... igen. Jag har gått i någon slags dvala, så trött och allt går på rutin. Spännande! På eftermiddagen piggnade jag till, lagom till att jag skulle gå hem. Lite mys och kisspaus med voffi... Imorgon åker hon hem till mamma igen. Nåväl, det går ju att hälsa på och låna henne lite igen. Sedan gick jag till Hängmattan och träffade Helena. Vi var så sugna på falafel och vitt vin. Herregud, vad fantastiskt det är. Nostalgi, massa prat och musik. Vi hamnade mitt i Lisa Pedersens genrep, hoppas konserten blev lyckad. Lite hög volym med skön stämning. Vi åt och blev sugna på den klassiska choklad-kola kakan: vi införskaffade varsin och njöt!
Efter maten promenerade vi hem till oss och lekte lite med Anouk och katterna. Härligt! Dessa kvällar är underbara. Det känns som de händer mer sällan, men ack vad de är värda att vänta på.

Igår kväll, trots jobb och trötthet, började jag läsa Monsieur Ibrahim och koranens blommor och den tog slut. Mycket mysig bok, eftertänksam och lugn. Jag kan verkligen rekommendera den.
Nu vet jag inte vad jag ska läsa, kanske New-York triologin?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar