VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

lördag 2 maj 2009

svenska drömmar och amerikanska pannkakor

Middagen igår på Tigris var utsökt. Vi började med lite meze, taboulé och ostar. Tommy åt lamm och jag fiskgryta. Verkligen speciellt och kraftigt, gott. Till efterätt smakade vi på baklawa och fantastisk chokladtryffel med bailys. Mums!
Idag blev det en lugn dag. Vi hade en plan att cykla ut till Saltholmen och ha picnic, men jag fixade inte riktigt att cykla med den tunga korgen så vi stannade i Slottsskogen. Det blåste dessutom rätt kallt, tyckte varmblodiga jag så vi for hem igen. Snart har jag läst färdigt Aldrig Fucka Upp . Nu har vi ätit amerikanska pannkakor med sirap, grädde, banan och hallonsylt och kollat på Oliver Stones film om Alexander den Store. Åh, vad jag gillar sambolivet!
Snart är det dags för fotboll, Barcelona mot Real Madrid. Det ska bli kul! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar