VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

söndag 24 maj 2009

Jobb och loppis

Idag mötte jag Tommy och Anouk efter jobbet. Vi begav oss till Majorna för att kolla in årets event: en gigantisk loppis. Det var väldigt nice. Jag önskar linné kunde haka på idén till nästa år. Jag har ju horder med grejer jag borde göra mig av med. Idag köpte jag istället lite nya, en bok av Eric-Emmanuel Schmitt Monsieur Ibrahim och koranens blommor. Jag minns hans Oscar et la dame rose med förtjusning och hoppas att mitt nya inköp också faller mig i smaken. Jag köpte även ett par muggar till jobbet och Tommy hittade ett gäng böcker. Det må vara tråkigt att komma strax innan folk packar ihop, men ibland kan det vara tur också. ;-)



Jag måste ju även visa de små växterna jag köpte på Botaniska här om dagen. Blommor är som kärlekar, underbara tills de vissnar.



Ack, vad det gör ont när knoppar brister.

Ikväll ser jag fram emot en lugn kväll med god mat och avkopplande samtal med Tommy och ett glas mousserande minsann. Imorgon ska jag till biblioteket (önskar låna böcker om Paris) och så ska jag fika med pappa och kamma det lilla trasselsuddet Anouk. ;-) Vilken härlig ledig dag det kommer bli!

2 kommentarer:

  1. Härligt att du fick en bra dag efter jobbet å att du är ledig i morgon. Det är DU väl värd!!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Fina blommor!

    Hur går det på jobbet? Har du kommit in i rutinen ännu? Kan tänka mig att det är en stor omställning...

    Har ni lust att ses till helgen? Vad tyckte Tommy om filmerna han lånade av oss?

    Och så en fråga till.... Skulle ni kunna ta hand om våra pojkar när vi åker till Cypern? (5-13 Juni) Nästa vecka jag vet...Kort varsel.... Usch, jag hade alldeles glömt bort att vi faktiskt åker väldigt snart! Håller mina tummar och tår att ni kan och vill.. Förstår om det inte går eftersom ni passar vovvsingen!

    *KRAMAR*

    SvaraRadera