VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

lördag 9 maj 2009

Hundvakter

Det var så trevligt igår att vi glömde tiden och mitt i natten kom vi på att vi skulle ta oss hem. Det gick ju inte för sig, så vi fick sovaöver. Härligt!
Dagen började fint och det kändes bra att vara uppe tidigt och någorlunda pigga for vi hem. När Tommy spelade fotboll fördrev jag tiden på Plantagen och införskaffade många fina krukor och blommor minsann. Det stillar mitt behov av en trädgård något, men det suger fortfarande tag i mig.
På eftermiddagen och kvällen har vi passat Anouk. Hon är en fantastiskt mysig liten vovve. Vi har planterat blommor jag och hon. Så han vi promenerat och busat massor, hoppat upp och ner från stockar och sprungit runt på en gräsmatta och så har vi jagat pinnar. Ujuj...
Än så länge går allt bra med Anouk och katterna. Först hade vi katterna i sovrummet och de nosade på varandra genom gallret. Jag la in Anouks kudde till dem och Texas mjölktrampade på den och Shadow la sig där och vilade. Jippie! När vi handlat släppte vi ihop dem bara. De är ganska obekymmrade och Anouk är lite trött efter den härliga promenaden. Jag tror det här kan funka. I natt sover hon med oss och katterna får vara i resten av lägenheten. Nu ska vi ut på ett kvällskiss, det ni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar