VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

tisdag 5 maj 2009

cykelliv

Idag träffade jag Karin och hade en härlig fika. Inomhus, visserligen uppehåll med hu så kallt. Det blev bättre framåt dagen, då promenerade vi in mot stan. Jag besökte biblioteket och stötte ihop med en gammal klasskompis från gymnasiet. Det lyfte min dag, hon gjorde mig så glad. Vi har ju inte setts på snart 5 år. Man börjar bli gammal, men inte ett dyft klokare för det. Jag skulle lånat böcker om Alexander den store, men det blev en Erlend Loe istället. Sedan träffade jag min mamma och Anki för en lunch som skulle klaras av snabbt, men som drog ut på tiden... Det var både gott och trevligt.
Mätt och belåten skyndade jag iväg för att fixa till hos Inger innan visningen av lägenheten. Jag och Tommy sammanstrålade och vi trampade iväg mot min pappa. Det tog rätt lång tid och jag kunde inte växla. När vi väl kom fram insåg vi att vi cyklat en rätt lång omväg. Hemvägen var otroligt mycket mer smidig. Växlingen kom igång =) och så tog vi en smartare väg. Det känns ändå skönt att ha rört lite på sig. Jag har inte ens dåligt samvete över de många tårtbitar som slank ner. Middagen var god och det var verkligen mysigt att se lilla Elsa igen. Åjo, nog var det gott att träffa resten av familjen också. Nu ska vi dundra i säng. Jag känner mig helt slut efter all frisk luft.

2 kommentarer:

  1. Låter somen mysig dag! Hehe skostället vi hade innan var lite rangligt ja ;)

    Yeah, vore skoj o ses snart igen!

    Kommer du in på kattforumet?? Jag har försökt flera dagar nu men sidan verkar vara nere??

    kram

    SvaraRadera
  2. Det är en jättegammal bild.. Tror jag var 19 år... Men tack iaf ;)

    I helgen är vi i Skåne.. Syrrans dotter fyller år så de ska ha lite kalas..

    SvaraRadera