VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

torsdag 7 maj 2009

Yes I did it

Så nu var det gjort. Igår var jag på äldreboendet och pratade lite, börjar nästa onsdag... Det var så kul att träffa alla igen och tänk att de blev så glada att se mig. =D Jag känner mig väldigt kluven inför det här. Det känns å ena sidan som ett misslyckande, men å andra sidan som en vinst. Det blir tryggt. Jag kommer bara jobba timmar till en början. Det känns skönt att slippa arbetsförmedlingen och det ska bli skönt att ha en inkomst igen. Jag hoppas det blir trevligt på onsdag minsann.
Just nu har jag det väldigt trevligt och det vore ju trist om en sådan grej som jobb kom och förstörde det. Igår kände jag för att unna oss något extra (var väldigt nöjd med allt) så jag köpte massor med tacos och grönsaker. Det var så gott och trevligt. Vi lagade dessutom maten tillsammans, som sig bör om mysighetsfaktorn ska bli extra hög. Sedan tittade vi på Efterlyst och Diagnos Okänd. Go Leffe, Go Leffe! Vi var så mätta att vi inte ens orkade äta kakor: Bra!
Idag har jag tvättid. Det är avkopplande. Jag tillåter mig att slappa lite (bara en gnutta) mellan maskinerna och njuter av Erlend Loes Blåst. Det är verkligen en kvick bok. Språket är så enkelt men icke utan finess. Den faller mig i smaken, även om känslan av att jag läst den förrut inte vill släppa. Det är högst troligt att jag faktiskt har läst den tidigare... Hur minns man sådant?

3 kommentarer:

  1. Haha jag har också undrat lite hur man ska minnas alla böcker man läst eller ännu värre, alla filmer man har sett!

    SvaraRadera
  2. Grattis!! Att få jobb idag är svårt å det är definitivt bättre att ta ett även om det inte känns super okej än att ha med arbetsförmedlingen att göra! Där till en inkomst gör det ju möjligt för dig att planera en tripp hitåt igen om en månad typ, picknick i det gröna... ;) Ja jag vet det är min tur att resa.... Troligen blir det en tripp i augusti alla fall.... Förresten KOLLA MAILEN! ;)

    SvaraRadera
  3. Grattis till jobbet! Gött att få in klirr i kassan ju! Tacos.. MmmMmmMMmmm! Det måste JAG äta snart!! Kramkram!

    SvaraRadera