VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

fredag 5 juni 2009

En hejdundrande Fredag


Dagens nyhet! Ärtorna blommar. :-D


Fredag, Fredag och fridag... haha, får mig att tänka på Janne, min älskade lärare i träslöjd. Han sa alltid "Det är ingen idé idag Ida, för Frida har fridag på Fredag" Härliga minnen! Han var en mysig man.

mera presenter minsann
Idag har jag varit huslig, bakat muffins och tvättat. Sedan åkte jag till min far och avnjöt en vegetarisk/kycklinglunch med vin och sådan lite överflödig lyx. Jag bjöds även på kaffe och en god kaka med exotiska frukter och bär. Det var väldans nice. Jag fick med mig lite färska kryddor och en bukett styvmorsvioler hem. De doftar ljuvligt!


Fina va? Jag gillar dem även om jag inte alls är svag för gult...

Kvällen har jag och Tommy spenderat hemma hos underbara Inger. Vilken fantastik kvinna hon är och vad hon har varit med om. Vi har lyssnat till ljumma berättelser om Pakistan, Tanzania och Mekongfloden bland annat och så har vi kollat i en hel del böcker och Tommy fick med sig en trave hem minsann.


Inger har ett så vackert hem, kolla in detta skåpet bara. :-)

Nu ska jag sova, är helt slut. Imorgon har jag ett härligt arbetspass att se fram emot, mellan 8.15 och 19:45 kan ni glada lediga j*vlar tänka på mig. ;-)

1 kommentar:

  1. Mysigt du verkar ha det, det glädjer mig för det är du väl värd.

    Tänkte mest säga "kolla mailen". ;)

    SvaraRadera