VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

fredag 12 juni 2009

Hallongrottor


Piffade till Styvmorsviolerna en aning. :-)


Idag har jag bakat hallongrottor. I de fina formarna jag hittade i Stockholm i våras. De är blommiga och piggar verkligen upp. Idag finns ingen bättre anledning till fest än att det är fredag och vi har en ledig helg framför oss. Det duger tycker vi!

Hallongrottor
Blanda:
4-5dl mjöl
1-1½dl socker
1-2tsk vaniljsocker
200gr smör
ev. 1 ägg
var försiktig med mjölet så att degen blir lätt och smidig. Forma kakor och tryck ner i mitten och lägg sylt däri. Grädda på 175 grader i ca 10-12 minuter.


Fint va?


Jag gjorde några sandbakelser också när jag ändå var i farten. De påminner både mig och min bror om mormor... :-)


Lilla katten ligger och har det skönt med oss framför TV:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar