VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

fredag 26 juni 2009

En sorgens dag

Idag är jag ledsen. Michael Jackson är död. Klockan 6 satte jag på TV:n och hamnade som i chock. Jag grät tills jag pallrade mig iväg till jobbet. Där var det fullt ös, men så fort det blev andrum kom tankarna tillbaka. MJ, vad sorgligt och tragiskt. Jag är uppvuxen med hans musik och är imponerad av hur han förändrat musikvärlden och kanske också världen. Jag har inte varit något inbitet fan men gillat det han gjort och framför allt blivit illa berörd av de senaste årens vidriga anklagelser och mediahets. Jag har, även om jag aldrig träffat honom, känt hans kärlek och tyckt om hans musik, liksom hans person. Vila i frid Jacko.

Mina nyligen inhandlade saker känns föga vettiga att blogga om en dag som denna, men shoppa och jobba är vad jag har sysselsatt mig på det senaste. Eventuellt lägger jag upp lite bilder på mina nya juveler framöver. Idag är jag bara lite sorgsen.

1 kommentar: