VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

tisdag 30 juni 2009

Som man sår får man skörda


Nu har jag skördat ärtorna. De är så fina, luktar ljuvligt och smakar faktiskt riktigt gott. Jag funderar på morötterna. Det känns som det börjar bli dags att dra upp dem också, men jag tvekar lite och känner mig osäker. De får stå ett litet tag till tror jag, kanske till imorgon eftermiddag.

Jag vill även passa på att visa den goda salladen som vi har på balkongen.



Där står även pionerna jag fick av Lennart och Gudny.
Vi var där på söndagsmiddag, bjöds på grillat lamm med kryddig sås. Det var väldans gott. Jag hade min njuta dag och lyxade till det med glass, men orkade inte äta alls mycket. Det är en spännande diet det här. Jag blir mätt av väldigt lite mat men känner mig aldrig dåsig eller trött efter maten, bara lagom mätt. Jag trodde att jag, utan kolhydrater, skulle känna mig slö. Jag trodde fel. Det är skönt att inte äta så mycket socker, fast jag fuskar ju lite ibland. Jag tror på att inte ta det med för stort allvar och hets. Jag känner mig väldigt nöjd med att inte ha ätit godis på ca tre veckor. Min nya last är gojibär och färsk frukt (som jag beslutat fortsätta äta). I söndags, då jag hade min njutar dag, åt jag även gröt och några bitar Lindh choklad med sea salt. Mmm så gott det var! :-)
Nåväl, hemma hos Lennart och Gudny blomstrade trädgården i full prakt. Det är verkligen avslappnande och härligt hos dem. När vi kom var katten Gustaf där på besök. Han var så söt när han strök sig lite lojt mot oss en efter en och sedan tog han sig en slurk vatten ur dammen, charmigt! Bild kanske kommer...


Jag blev så nöjd med presenten vi gav dem att jag var tvungen att fota den för att visa upp här.
Vi köpte en god tvål, skrubb, badbomb och så två små ankor (väldigt lika värdparet) som de kan ha i dammen sommartid och i badet vintertid. Tyckte blommorna blev så fina mot det turkosa och orangea.


Morgontrötta pingviner.

Dagarna jag varit borta har till stor del även bestått av snabba promenader och dra på trissor till och med ett par spring/joggingturer. På Söndagens morgon var min bror här och åt frukost. Innan dess hade jag varit ute i lite mer än en timma och efter maten gick vi in till stan och tillbaka och på kvällen tog vi en promenad runt Hinsholmen.



Igår, efter jobbet, tog jag mitt pick och pack och drog upp till "min" trädgård. Vi har hittat ett litet avskilt ställe under en tall i Slottsskogen, där vi hängt en del på sistone. Jag låg där, likt en tant, och löste korsord och väntade på Tommy. Det är så härligt och vackert där. Jag hittade en hallonbuske, ett par kojor och så klättrade lite i tallen, som rena barnungen. ;-)
På vägen hem hittade vi fåglar som såg ut som dinosaurier. Vi undrade om de inte rymt från Naturhistoriska men de var snälla både mot oss och mot Fru Duva.
Visar även Annika Ericssons fina konstverk Speglar av glas.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar