VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

onsdag 17 juni 2009

Hurtiga Idan

Jag längtar så jag kan dö efter lönen. Ja, det var ju ett tag sedan det kom in pengar på mitt konto. Det känns lite extra härligt att de är på väg snart. Då ska jag gå på stan och handla lite, äta frukost på Ethel's med vår frukostklubb och lägga in beställning på bodystore och på kakburken.
Fast först blir det till att ta tag i högen med räkningar och kvitton på allt Tommy och jag inte orkat göra upp ännu.
Efter helgen har jag fått en smärre knäpp och bestämt mig för att försöka äta så lite socker som möjligt och börja äta mer hälsosamt. Jag har även gett mig in på att dra ner på potatis, pasta och mjöl. Men än är jag inte helt besatt av GI mm, men det är kul att tänka lite på vad man lagar och själklart skoj att piffa lite extra. Jag har lite svårt att ta till mig bantningsmetoder och så har jag väldigt svårt att få in i min hjärna och acceptera att det är bra att äta så mycket fett, rent logiskt känns det som man borde bli fet då. Samtidigt har jag svårt att inte haka på och testa eftersom så många tycker att det fungerar, dels för att gå ner i vikt och dels för att må bättre.
Vad jag märkt redan på dessa få dagar, är ett STORT sockersug och en behagligare mättnadskänsla. Sockersuget försöker jag åtgärda med att ta bort det som lockar (tagit med kakor till hemmet och tvingat Tommy äta upp en hel del) och käkat morötter och lite nötter... och så har det blivit en hel del smoothies på bär minsann.
Jag har även rännt runt i Slottsskogen en hel del. Senast idag, efter jobbet, då jag tog en jogging/gå snabbt tur på lite mer än en timma. Jag känner mig duktig och njöt verkligen av luften i fulla drag. Dock är jag fortfarande trött på allt folk som håller till där. Vi var där en sväng i helgen också, då var det konstigt nog färre folk. Vi var helt ensamna utanför älghägnet och kunde njuta av den lille-a bebisen i lugn och ro. ;-) Det är så mysigt att se och följa dessa små djur. Vi var även inne på barnens zoo en sväng, och vid närmare eftertanke var det inte alls lite folk i Slottsskogen den dagen... ;-)
Ikväll har jag druckit fänkålste i väntan på Tommy som spelar fotbolls match. Jag har gjort Coleslaw och lite andra grönsaker. Nu ska jag steka en hamburgare så den är lagom klar när han kommer hem. Det ni, så kan det gå till när hurtiga idan är i farten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar