VÄLKOMMEN

den lilla bloggen med det stora hjärtat

måndag 1 juni 2009

En hektisk och LEDIG helg

Jag har uträttat så mycket sedan sist att jag tror jag kommer glömma att delge er minst hälften... Jag tänkte hur som göra ett kronologiskt försök och berätta om min helg. Lilla trasselsuddet har åkt tillbaka hem till sin mamma. Jag badade henne innan (hon blev sjukt söt) men mamma tyckte ändå hon luktade katt. Fast det är väl inte så konstigt, jag tycker till och med hon lagt sig till med att agera katt lite då och då. Jag är glad så länge hon inte jamar. ;-)


blöt söt hund

Jag har lurat Tommy, i all välmening förstås. Vi har snart varit tillsammans i två år och tänkte fira det lite extra i helgen. Jag har sedan tidigare luskat ut att han ville ha en herrbetjänt från Swärds. Den satte jag tänderna i och engagerade hela butiken i att säga att det var leveranstid till Tommy om han skulle försöka sig på att köpa en. Han var rätt besviken på torsdags kvällen vill jag lova. Tänk att man ska behöva vänta en hel vecka till?!? Haha. Det hade varit kul att se hans min på fredagen då han hittade herrbetjänten vid sin säng, men jag skulle ju tvunget köra en maskin tvätt och var inte hemma då han upptäckte mitt verk. Han blev dock glad så det stod härliga till och nu kommer han tänka på mig minst två gånger om dagen. ;-)
På kvällen lagade vi lasagne tillsammans, drack Prosecco och spelade lite Yatzy. Det är pinsamt som jag förlorar och förlorar. Nåväl, otur i spel, tur i kärlek, eller hur är det de säger?
LEDIG Lördag alltså! :-) Jag ville kolla in kommersen, så vi gick dit. En timma innan stängning hade många redan packat ihop... Nja, jag fick lite blandade vibbar, men för 250 spänn kanske det kan vara en idé att stå där och försöka kränga en del av mina påsamlade prylar... Den som lever får se.
Vi hamnade sedan mitt i andra långgatans dag. Festligt värre, med musik, spontan dans och loppisar. Trevligt!
Vi gick till Stalj och jag fick äntligen köpt en sån där kinesisk lampa. Jag älskar den, hela rummet blir fint när man tänder den. :-)


två bilder på lampan eftersom jag inte kunde välja en ;-) och en nyfiken katt som satt och stirrade resten av kvällen.

Vi var även på Bokskåpet (tror jag den heter) barnboksaffär. Det var så himla mysigt. Vi blev bjudna på muffins för de hade haft fest med pompa och ståt och Maj Fagerberg till och med. Jag köpte urtjusiga muffinsformar och så gick vi hem och bakade.


tada mumsiga små saker

Det är ju massor att fira nu (morsdag, brorsan är hemma från frankrike och ola och unni bjuder på grillfest). Dessutom kan man väl pigga upp med lite muffins i snygga formar när man vill, jag menar: vem behöver en anledning för sånt?


presentförpackningar

Jag fick själv väldigt fina presenter från de där frankrike resenärerna... Ujuj, vad fransoserna kan det där med färg och form!



fransk nogat


små söta doftljus


en hel låda med biskvier



Till muffinsen lyxade jag till det med en hallon-och limedrink... Nej, det blev ingen kvällspromenad senare... Jag får ta igen det sunda levernet en annan dag.
Gårdagen inleddes med mysig frukost på Tintin med Niclas och Riitta. Det ÄR verkligen ett kafé med katastrofal personal, men annars är det ju väldigt trevligt. Vem tackar nej till god mat och trevliga skratt i solen? Tommy och jag mumsade gröt och "våra föräldrar" (haha, minns ni det? På hotellet i Mjölby trodde de vi var min bror och hans sambos barn, så tokigt) åt ägg och bacon som såg rysligt gott ut.
Eftersom det var morsdag inhandlade vi en tjusig blomma och åkte till Johanneberg och knackade på. Hon var hemma minsann och GLAD blev hon. Snygga muffins och en magnolia ros. Så vackert!

Vid tvåtiden skulle jag och Tommy på grillfest hos Ola och Unni och var därför tvugna att avvika.
Det var en charmig liten familjetillställning. Så gott att se alla igen. Lille Linus hade minsann vuxit massor och Leo var i sitt esse med bollar och leksaks kor. När alla gått hem dröjde jag och Tommy kvar för att ta en promenad i mina gamla kvarter. Vi gick väl runt i lite dryga två timmar och fick smaka lite jordgubbar innan vi sedan tog vagnen hem. Det har varit en helt otrolig helg, fasar inför att jag ska jobba hela nästa. 8-20 är väl helt normala arbetstider?

Här kommer bilder från kvällen, som får avsluta det hela:


grillmästaren är i farten...

löken och vinbären


syrenen


Leo är en hejjare på att gunga.

1 kommentar:

  1. Åhh vad glad jag blir att läsa detta! Du har verkligen haft en helg som du var väl värd, även om det kanske vart lite väl mycket på en gång. Å det är klart hunden ska lukta katt då luktar ju hon helt rätt!!

    Shadow om du vill kan Gismo lära dig hur man river ner sånna roliga lampor....

    SvaraRadera